.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عدم اجرای مصوبات دولت در گلستان

نماینده مردم گنبد در مجلس با بیان اینکه اختیار پیست های مهد سوارکاری با گلستان نیست خواهان واگذاری اختیار مجموعه های اسبدوانی استان به مسئولان گلستان شد.

عبدالله رستگار گفت: در حال حاضر شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور به عنوان متولی مجموعه های ورزشی هستند و مجموعه های اسبدوانی گلستان نیز زیر نظر این شرکت هستند.
وی افزود: میادین سوارکاری استان باید در اختیار تربیت بدنی و سواکاری استان قرار گیرد تا برای آنها برنامه ریزی کنند.

رستگار اظهار داشت: این طرح به مصوبات هیئت دولت در استان نرسید و آماده نشد و اکنون با همکاری مسئولان تربیت بدنی استان درحال پیگیری آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: باید درآمد مجموعه سوارکاری استان برای آنها هزینه شود و اکنون اینگونه نیست.

نماینده مردم گنبد در مجلس شورای اسلامی گفت: مجموعه های سوارکاری استان حکم سرمایه های ملی را دارند و باید برای تجهیز و تامین امکانات مجموعه های اسبدوانی تدابیر لازم اتخاذ کنند.


به گزارش مهر، در سفر نخست رئیس جمهور به استان در اسفند 1385 بازسازی، تجهیز و تکمیل مجموعه های سوارکاری گنبدکاووس، بندرترکمن و آق قلا و در سفر دوم هیئت دولت، ایجاد زیر ساختهای پیستهای سوارکاری استان به تصویب هیئت دولت رسید اما هیچکدام تاکنون اجرا نشده است.

این استان دارای سه مجموعه سوارکاری در شهرستانهای گنبد کاووس، بندرترکمن و آق قلا است که در تمامی فصول در این استان مسابقات سوارکاری برگزار می شود.

از بین مجموعه های اسبدوانی استان، دو فصل مسابقات در بهار و پاییز در مجموعه سوارکاری گنبد کاووس، یک کورس تابستانه بندر ترکمن و یک کورس نیز در آق قلا برگزار می شود.

نامناسب بودن پیست های ورزشی، ساماندهی نشدن جایگاه تماشاگران، غیر استاندارد بودن زمین مسابقه و کمبود جایگاه نگهداری اسبها از جمله مشکلات مجموعه های سوارکاری گلستان است.

از سال 53 تاکنون کورس سوارکاری در مجموعه های ورزشی استان برگزار می شود ولی متاسفانه تاکنون این مجموعه ها بازسازی نشده است.

بازسازی و توسعه مجموعه سوارکاری گنبدکاووس که یکی از قدیمی ترین و بزرگترین مجموعه های سوارکاری کشور است حداقل به بیش از دو میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با روند فعلی اداره آن امکان پذیر نیست.

برای پیشرفت این مجموعه های سوارکاری نیاز است که فدراسیون سوارکاری علاوه بر سرمایه گذاری مناسب، در این مجموعه ها مدیریت کند.

مجموعه اسبدوانی گنبد کاووس نیز که بزرگترین مجموعه ورزشی سوارکاری استان و شمال است، 40 سال از ساخت آن می گذرد و نیاز شدید به بازسازی دارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.122 seconds.